Psychosomatische fysiotherapie

Psychosomatische fysiotherapie richt zich op de behandeling van spanning- of stressgerelateerde klachten, onbegrepen pijnklachten en aspecifieke chronische klachten. Dit worden zogenaamde psychosomatische klachten genoemd.

De oorzaak van klachten kan van zowel lichamelijke als geestelijke aard zijn of een combinatie daarvan. Psychosomatische klachten zijn klachten die verband houden met een verstoring van de balans in lichaam en geest. De belasting en de belastbaarheid zijn niet meer in evenwicht.

De psychosomatische klachten kunnen verband houden met bepaalde levensomstandigheden zoals:

• Hoog ervaren werkdruk of andere problemen binnen uw werk
  • Conflicten
  • Emotionele gebeurtenissen
  • Relationele problemen
  • Verlies van dierbaren
  • Ernstige ziekteprocessen

Wanneer deze gebeurtenissen langere tijd bestaan kunnen ze u zodanig uit evenwicht brengen dat daardoor uw weerstand zowel fysiek als mentaal afneemt en psychosomatische klachten kunnen ontstaan.

De psychosomatisch werkende fysiotherapeut begeleidt u in het herstellen van het verstoorde evenwicht tussen spanning en ontspanning en tussen belasting en belastbaarheid. Deze fysiotherapeut werkt volgens het bio-psycho-sociaal model. Dat houdt in dat hij/ zij de lichamelijke, psychologische en sociale aspecten (waaronder uw leef- en werkomstandigheden) bij de behandeling betrekt.

Voor meer informatie verwijzen wij u naar de website: www.kngf-nfp.nl.

Afspraak maken?

Stuur ons een bericht via het contactformulier of neem contact op via onderstaande gegevens.

info@fysiotherapiemuijselaar.nl (010) 471 20 03